söndag 14 april 2013



vaknar av pussar och hejdå vi syns imorgon för att sedan somna om och vakna igen till frukost på sängen och ja må hon leva fastän jag inte alls fyller år. det är sol ute och jag vill ha glass men istället sitter jag i underkläder och försöker få ordning på trassliga tröjor och symaskiner som krånglar. och gårdagen var fin med vin och kompisar och kyssar och "jag älskar dig så mycket att hjärtat går sönder" och sen dansade vi till vit päls och ebba grön för ingenting spelade ju någon som helst roll. precis så som det ska va. 
jag kan låtsas och tänka i huvvet att jag är margot tenebaum men jag vet ju lika väl som ni att det aldrig kommer hända och kanske är det bra det för hon innehåller nog mer kaos och kärlek och känslor än vad jag gör. men klänningen är bra för tjugo kronor och det är skorna med som äntligen är mina efter jag vet inte hur många månaders suktande. de får hedersplats för de är fan glittriga. all makt åt glittret vår befriare. 
jag kan inte minnas sist mitt hår var så ljust som det är nu och det känns som att jag växer bort ifrån mig själv genom att inte färga tillbaka det till den mörkaste nyansen av brun. jag antar att det är bra, för det känns inte dåligt även om jag inte riktigt vet vad jag ska göra eller vart jag ska ta vägen för helst av allt vill jag ju bara ha hår som en prinsessa. 
”flickan i blommig klänning. hon med ögon av silver, med hår av guld, med kinder som rosor, med lockar som vågor, hon som alltid krossar mig under foten. kras.” ja just det. precis så. nu är det jag som vill krossa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

älska mig bara