tisdag 18 juni 2013

om jag fick bestämma så vill jag att fyra av veckans dagar ska vara precis som denna (de resterande tre ska innehålla jättemycket fest och äventyr). det har varit så harmoniskt och stillsamt på ett vis jag saknat och trånat efter i hur många månader som helst. det var liksom okej att gå upp halv nio för att ta bussen och jobba i två timmar och sen var det okej att traskar omkring rastlös i stan. det var okej att åka hem och ta av sig alla kläder för att äta kex och nudlar på altanen, somna under parasollet och sen vakna upp till solen som fortfarande värmde trots middag.
ramdala är så sjukt vackert nu när det är sommar. det är som om mitt hat för detta ställe försvinner så fort träden blir gröna eller så fort man kan rulla på skolgården sent på kvällen. det är som terapi för själen. här kan man bara andas. och om man behöver komma bort så går bussarna en gång i halvtimmen. det är som mitt egna lilla paradis. pappa som odlar grönsaker, jag som planterar solrosor och sen en bästis i huset bredvid och en annan bästis tvärs över stora vägen. poolen fylld av bråkande ungar och rummen som jag bott i så länge jag kan minnas. jag märker hur mycket äldre jag har blivit när jag ser tillbaka på hur jag såg detta åkerfyllda himmelrike förut. istället för att spotta på det pussar jag det försiktigt och önskar att det alltid ska vara så här kärt. 
en annan fantastisk grej är pioner. det mest spännande jag kunde komma på efter att ha dragit fingrarna genom mitt nyfärgade hår var att ta med mig en sax och försiktigt springa till huset bredvid kyrkan med världens vackraste pionbuske utanför. dock var den lite ledsen, och de hade nästan blommat ut men gjorde ingenting alls för luktar precis lika överjävla gott som vanligt. 

(måste sluta skriva blödande inlägg om hur mycket jag njuter men hallå har saknat detta så mycket att det gör ont i hela kroppen när jag tänker på att. fattar ni hur skönt det är att inte ha en extrem rastlöshet boendes i ens kropp dygnet runt?? nä men NU är det slut (slut för stunden i alla fall jag slår vad om att den kommer tillbaka om några dar och då måste jag gå och bli kär för att någonting ska hända) wow en parantes inom en parantes puss) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

älska mig bara