onsdag 23 juli 2014

första bästa natten i mitt liv men nu ligger jag i min säng medan alla andra dansar i solen och jag har gråtit konstant idag i duschen i sängen på jobbet hos kajsa i bilen och nu i sängen igen för att jobba dödar mig mer än någonting annat och att inte va på emmis där alla jag älskar är gör att hela jag känns lika djup som havet och sorgen är så stor utan att jag egentligen förstår varför men kanske har det att göra med att ligga tillsammans på ett tältgolv och skratta eller att sova naken bredvid någon som håller om en hela natten och som en tycker om mer än vad som är okej och det bara ballar ur jag ballar ur jag funkar inte känslorna är för stora och kraven likaså och jag är bara liten och ledsen med ett hjärta och själ som behöver ha en paus från ansvar och vuxenhet och som bara vill få springa omkring i en skog och skaffa nya bekantskaper. 

nä. vad ska jag göra. människor svälter och dör och här ligger jag och gråter kuddarna fuktiga pga en pojke och massa bästisar och en fest som aldrig vill ta slut. skärp dig. ta dig samman. bit ihop. 

1 kommentar:

  1. Om du pratar Emmaboda så ska du vara lite glad över att du inte stödjer en sådan ojämnställd festival. Var det 6% kvinnliga artister? Jag tror det var det.
    Kärleken kanske inte går över eller slutar göra ont på ett bra tag, men det gör jobbet. Snart är det över med det. Håll ut.
    Förresten så är det en superfin sommar med massor av sol. Jag vet inte. Men det är något att glädjas åt. Att du inte behöver gå till jobbet i spöregn och gråta under mörka moln, det gör troligtvis saken värre.
    Jag ville bara skriva något kort och fint men vet inte vad. Jag känner likadant som du. Långt bort i en liten stuga uppe i norr långt ifrån civilisation så känner jag också att livet utanför fortsätter utan mig.
    Hoppas du mår bättre snart. Puss

    P.s visste du att "jag vet inte" är svenskans mest använda fras? NU vet du!

    SvaraRadera

älska mig bara