måndag 19 januari 2015

måndag och ensam igen med ångest fluffigare än alla våra täcken tillsammans. januari är en jävla pissmånad för en arbetslös och fattig lus som jag. vill bara ha ett jobb att gå till om dagarna och tillräckligt mycket med pengar på kontot för att kunna lyxa till det med bröd och pålägg till frukost och nya underkläder. söker allt jag är kvalificerad till och även det jag inte har erfarenhet för, men de enda som ringer på min telefon är nummer jag redan har och det får mig att känna mig värdelös. 

fint som jag önskar var en del av min vardag 
istället ser min vardag ut såhär
hyvlade potatisar i ugn för andra dagen i rad som förtärs med ett kilo flingsalt framför keeping up with the kardashian. läppstift för 80p, en mjuk hoodie som inte är min och iskalla fingertoppar. om jag inte köper cappuccinos och kakor jag inte har råd med, fryser på gator jag inte kan namnet på än eller desperat googlar "jobs in brighton" ligger jag pressad mot elementet på övervåningen och räknar timmarna tills inkan och lisa slutar jobbet. dricker rödvin blir bjuden på drinkar blir full och får ångest som jag gömmer. eat sleep rave repeat. ungefär. idag saknar jag mamma så mycket att jag gråter. och svenskt lösgodis. värmen och t-shirtar jag lämnade kvar hemma. 

nu ska jag klä mig anständigt och lämna mitt cv till ett ställe som säljer paj. hejdå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

älska mig bara