tisdag 11 december 2012

10 anledningar till varför jag, soooo badly, vill vara sabrina spellman aka sabrina the teenage witch. 
































1. hon är en häxa. har magiska krafter. kan trolla fram mat, kläder, förvandla sina dryga klassisar till ananaser, åka bak i tiden osv osv osv. behöver jag ens säga något mer?
































2. HON HAR EN TALANDE KATT 
































3. hon bor fan i ett slott, eller ja, ett hus som ser ut som ett slott. kolla bara!! med torn och allt. 
4. hennes fastrar är typ bäst på jordklotet. zelda är så djävulskt smart och omtänksam och ordentlig och hilda är hennes motsats och så vill hon alltid göra dumma saker vilket äger och det blir bara en så perfect match. me gusta. 

































5. alla sabrinas outfits är p e r f e k t a eller skitfula. så nittital och fint/fult som det bara kan bli. och så ser hennes hår alltid så mjukt ut vilket bara är ett plus i kanten. 
6. hon har en flygande dammsugare i garderoben och så äger hon en magisk bok som innehåller kärleksdrycker och hur man ändrar folks personligheter och massa kuligheter. 
































































7. när hon använder trollformler rimmar det ALLTID och det låter sååå fint. övar på att hitta på rimmande trollformler för självstädande rum och bli kär i mig-formel men det går inte så bra.  
8. sabrina är så ödmjuk och snäll och tänker alltid på andra och så smart och duktig och om jag inte får vara henne vill jag definitivt ha henne som bästis. 
































9. jobbar på skoltidningen aka mitt kanske drömjobb? vill verkligen ha en skoltidning :( 
10. hon är kär! i harvey! som är kär i henne också! så bra! 



trots att jag redan passerat sexton så kan jag inte sluta hoppas lite i smyg att jag på min artonde födelsedag vaknar av att jag svävar och får en magisk bok och en kittel i födelsedagspresent. tänk er bara hur sjukt bra det hade varit att vara tonårshäxa!!!!!! hade varit så mycket trevligare, trots att jag för tillfället är sjukt tillfredsställd med livet som dödlig. men det kan ju alltid bli bättre, eller hur? 

1 kommentar:

  1. det här var det bästa inlägget jag läst någonstans på länge. blev lite gladare mitt i min depp och det är juh fantastiskt.

    SvaraRadera

älska mig bara