måndag 17 december 2012

har ju inget vettigt alls att skriva om, är bara förväntansfull och längtar mest till julavslutningar och julklappar och julgos och på att året ska till slut. så varför inte en liten årssummering när vi ändå väntar! woop woop nu börjar vi. 







januari: läste mest harry potter och beklagade mig över allt och alla och hade på mig samma tröja ungefär varje dag. 


februari: firade chokladdagen, hade så jävla kul i skolan och var i göteborg med min syster där vi hängde på naturhistoriska och kollade på väldigt mycket film. 


mars: dello och jag hade ahs-maraton och jag kärade ner mig i tate. läste extremt högt och otroligt nära och dansade och gjorde bort mig på en realesefest. 





 
april: frida och jag åkte till turkiet!!!! och blev inte de minsta bruna. sen när vi kom hem så såg vi esteternas uppsättning av the wedding singer 3 gånger och jag grät varje gång. 





maj: firade in maj på ett tak, köpte sista minuten-biljett till filip och fredrik, parkhängde varje dag efter skolan och var jättekär och ville bara hångla hela hela tiden. 

 

juni: knäppaste och mest händelserika månaden på hela året. blev heartbroken och var skitledsen och bara grät och grät och grät. slutade ettan, åkte rullskridskor nästan konstant, var på hultsfredsfestivalen, klippte av mig håret, blev en veggie och så åkte jag till göteborg för att vara själv. 


 
juli: var fortfarande ledsen men tröstade mig med att vara massa med alicia och äta glass, gå på artonårsfest i världens finaste hus, ha personer sovandes på mitt golv varenda natt och till sist åka på emmabodafestivalen och ha skitkul. 




 
augusti: bestämde mig för att sluta vara ledsen men det gick sådär, fyllde sjutton och hade mini-fest hos mig, började skolan och kickade ass som catwoman på maskerad hos pop-ludde. 

september: gick mest i skolan, införskaffade mig världens skönaste jävla tröjor, hängde hos lovis nästan varje helg och var på överraskningsfest för erik. 


 oktober: tittade nästan bara på disneyfilmer, grät skitmycket till torka aldrig tårar och den 31 åkte jag till stockholm för att kramas och gosa med axel och alicia 

november: kom hem från stockholm och hatade att bo här. flydde till mexico över en kväll och längtade varje varje varje dag till glitterfesten och sen blev det plötsligt dags och jag har varit lycklig ända sen dess.  



december: bästa månaden på året än så länge, vad jag kan komma ihåg. snö hela tiden, nästan inget ledset, massa massa bästishäng och julmarknad och förväntningar och pirr i magen och allt sånt där. hoppas att hela hela hela 2013 blir likadant. hade ju varit fantastiskt att skutta omkring och vara glad hela tiden. 

ett skitknäppt år helt enkelt. har gått upp och ner hela tiden men det har väl varit rätt fantastiskt också trots att jag varit olyckligt kär nästan hela tiden förutom några veckor då jag svävade omkring på rosa moln. men sen har jag ju varit omringad av fina människor exakt hela tiden och hånglat så jävla mycket och dansat och levt och det är väl det viktigaste av allt. att jag lever och att det dumma och ledsamma går över och att jag är redo att fånga nya månader. så heja mig och heja 2013, hoppas du är snäll. puss på er gullungar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

älska mig bara