måndag 18 april 2016

ONSDAGSLISTA SNODD AV BABY BELLA (osäker på när detta kommer publiceras för har levt internetlös i snart tre veckor nu och det gör mig bananas) 

nämn något som gjorde dig glad igår? 
hanna pikade mig på sms igår om hur bäst det hade varit om vi kunde käka lunch ihop och när hon frågade om jag ville komma in till stan svarade jag "redan på väg". hann kramas i 45 minuter innan hon var tvungen att gå tillbaka till jobbet. 

det sista du sa högt: 
"heya you alright?" till min flatmate 

vad har du druckit idag? 
vatten, cappucino på café och öl med hanna i parken (!!!!!!!!!) 

vad var det senaste du åt? 
bounty. måste väl äta nån himla middag snart men har verkligen ingenting hemma så blir väl att jag äter en till bounty och stirrar i taket istället. 

vad var det senaste du köpte? 
förutom min lunch idag och min middag igår (avokado lol kan inte laga mat) så nya drömbrallor från h&m! de har redan fått en fläck som inte går bort och ett hål vid fickan. ringde mamma och grät hon sa att det var en värdslig sak. 

vad är det för väder hos dig just nu? 
just nu mörkt men innan idag APRILSOL! VÅRVÄRME! ville ta av mig jackan när jag var på väg till stan

godaste glassmaken? 
chokladglass. ALLTID. 

tror du på kärlek vid första ögonkastet? 
min ologiska del av hjärnan vill skrika JA men min logiska del av hjärnan är mer tveksam. klart att det kan finnas någonting där redan första gången man träffas men tar ju som sagt tid att bygga upp en relation med någon. är ju en sån himla sucker för romantik och klyschor deep inside (okej kanske inte så deep inside, men försöker hålla uppe nån slags image om att jag är känslokall och cool. går inte så bra) så vill tro att det finns någon där ute jag kommer falla pladask för och bli störtkär i så fort we lay eyes on each other. 

sover du tungt? 
ja men det gör jag väl, i alla fall så kan jag somna väldigt lätt och sover väldigt mycket om det inte är fest eller nått kul som händer (vem behöver sova när man kan ha kul mvh brud som går direkt till jobbet från fest var och varannan helg). kan liksom gå och lägga mig klockan tio på kvällen och sen inte vakna förrän klockan tolv dagen efter. somnar också jätteofta på bussen, sov ofta sittandes upp genom lektioner i skolan och bakissov ALLTID på söndagar på mitt förra jobb när jag hade en timmes lunch. har dock slutat ta powernaps för har insett att dagen bara har tjugofyra timmar och det har börjat ge mig panik. 

drömmer du mardrömmar? 
ja det gör jag. det är ju inte skrikpanik och drömmar med mördare och grejer utan oftast är det mardrömmar som är så verklighetsbaserade och skrämmande att de blir skitläskiga. drömmer om honom och att han är så elak som den kvällen vi bråkade i regnet. drömmer att jag inte är välkommen i vårt gemensamma kompisgäng längre. drömmer att jag är gravid och så långt gången att det inte finns något annat alternativ än att föda barnet. 

trivs du med ditt jobb? 
ja men det gör jag väl. skulle helst slippa att gå dit för vem pallar jobba MEN det är ett jobb och mina kollegor är gulliga. 

vad ser du om du tittar till höger? 
vägg där det hänger en bild på jack kilmer, en print av älskade KB och en bild på mig och my queen, största idol och trogna bästis elsa. 

vad gör dig glad just nu? 
att det är ljust ute när klockan är runt åtta och att jag inte behöver frysa när jag går hem i jeansjacka och tshirt. hanna. vetskapen om att det bara blir varmare och att det snart är sommar och att allt blir bättre och att det kommer en tid där jag inte vill smälta ihop till en pöl på golvet så fort jag lägger en tanke åt honom. 

vad ska du göra härnäst? 
få i mig någon mat (macka) i guess och sen kolla på sabrina the teenage witch i sängen. är uttråkad så kan hända att jag somnar innan tio :-) 

vad gjorde du klockan 08 imorse? 
stupid question, sov så klart vad annars. 

humör just nu? 
hade en sådan hopplös och ensam känsla i kroppen när jag vaknade att jag inte ens kände för att gå upp ur sängen, men visste att det bara skulle bli värre om jag låg och hulkgrät under täcket hela dagen så tog mig upp och åt frulle. tog över en timme att klä på mig kläder för allt kändes fult. mötte upp med hanna efter hon slutat jobbet och gick till lilla parken vid old steine, drack öl och pratade om våra familjer och tv-spel. försökte lära henne att rulla cigg och sen när vi skiljdes åt kände jag LIVSPEPPEN RUSA GENOM KROPPEN. får bara bra energi av henne. nu mår jag piss igen dock för saknar mamma så det krampar.

sommarplaner? 
finns tyvärr ingenting som ger mig mer ångest än att tänka på sommaren men har planer på att åka hem i början av juni i några dagar och förmodligen kanske någon vecka i juli med. kommer ju jobba men hade VERKLIGEN velat åka på semester någonstans i europa. budapest eller barcelona, kanske en weekend i paris? om nån vill följa med hojta till för har just nu inget resesällskap och vi vet ju alla att jag inte jättegärna är ensam. 

stjärntecken? 
LEJON VÄRLDENS BÄSTA STJÄRNTECKEN (såklart att jag tycker det). är så himla mycket mitt stjärntecken vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt för lejonet har massvis med bra men också extremt mycket dåliga egenskaper. häromdagen på jobbet hade jag på mig en tröja med mitt ansikte på och min kollega sa "haha du är sån himla narcissist" varpå jag svarade "jag vet, jag är ett lejon" och slängde med håret. 

vad längtar du mest efter nu? 

30 april för då ska jag och hanna göra en grej som är helknäpp men skitkul. och sen har lydia och dex crazy fun bday party på kvällen som jag peppar jättemycket men också oroar mig över för vet att jag kommer behöva gå dit och spela normal och låtsasskratta jättehögt för att inte börja gråta när de fucking rör vid varandra framför mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

älska mig bara